שיווק אולמות אירועים: כל הדרכים האפקטיביות!

החלום להקמת אולם אירועים התגשם, אבל מלבד כל הפעולות שכרוכות בהקמת העסק, יש דבר לא פחות חשוב לקחת בחשבון: שיווק האולם. אולמות אירועים מוצלחים, הם אולמות שמושכים אליהם לקוחות פוטנציאליים, לקוחות שבוחרים בסופו של דבר, לקיים את האירוע שלהם באולם שלכם. איך תגיעו לקהל היעד האידיאלי? וכיצד תשווקו את אולם האירועים באופן המיטבי? ריכזנו בעבורכם את כל המידע הנחוץ.

אתר אינטרנט וקידומו במנוע החיפוש

נוכחות דיגיטלית היא אלמנט חיובי בעבור כל עסק, ולא משנה באיזה תחום. זאת בשל העובדה, שכיום, רוב האוכלוסייה פונה לאינטרנט על מנת לשאוב מידע ולחפש שירותים מסוימים. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להקים אתר, שמכיל את כל המידע ההכרחי אודות האולם. יחד עם זה, חשוב לציין שהקמת אתר אינה מספיקה – ויש להשקיע גם בקידומו. למעשה, קידום אתרים אורגני יאפשר לכם להגיע למיקומים גבוהים במנוע החיפוש, כמו גם להתברג על ביטויים רלוונטיים לעסק. נרחיב מעט את הנושא על מנת להבהיר את חשיבות הקידום: תהליך קידום האתר נעשה באופן מושכל, תוך ביצוע מחקרי מילים יסודיים, מהם ניתן להבין מהם הביטויים שקהל היעד הרלוונטי מחפש במנוע החיפוש. בהתאם למחקרים הללו, מקדם האתרים יבנה אסטרטגיית קידום ויוביל את האתר למיקומים גבוהים בגוגל במילות המפתח הללו – דבר שעשוי למשוך לאתר לקוחות פוטנציאליים.

עמוד עסקי ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות האידיאליות ביותר לקידום אולמות אירועים הן פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. כשמומלץ להקים עמוד עסקי בכל אחת מהפלטפורמות הללו. קידום העסק ברשתות החברתיות דורש תשומת לב ומיומנות, מאחר וחשוב להכיר את השפה הרלוונטית לכל פלטפורמה, כמו גם להבין את תהליכי תפוצת העמוד, בין אם מדובר בתפוצה האורגנית ובין אם מדובר בתפוצה ממומנת. כך או כך, תפעול נכון של העמוד העסקי מצריך מחשבה, אסטרטגיה והבנה – לכן מוטב שלא להקל ראש בנושא, ולבחור באיש מקצוע שיסייע לכם להגיע לתוצאות האידיאליות ביותר.

אגב, ביוטיוב תוכלו להעלות סרטונים מאירועים אמיתיים שהתקיימו באולם שלכם, כמו גם סרטוני הדרכה המכילים טיפים לתכנון האירוע.

ניוזלטרים

שליחת ניוזלטר מידי שבוע יכולה להיות פעולה נהדרת על מנת להיטמע בתודעה של קהלים רבים, ולשווק את העסק באופן יצירתי. מה הכוונה? ניוזלטר לא צריך להיות פרסומי, אלא יכול להעניק טיפים בנוגע לתחום האירועים, למשל: 15 רעיונות לחגיגת יום הולדת, איך לעצב מרכזי שולחן בעצמכם? וכו'. אנשים שמתעניינים באירועים יירשמו לרשימת התפוצה שלכם, יקבלו מידי שבוע טיפים שימושיים ויכירו את אולם האירועים שלכם מקרוב. אגב, זו הזדמנות נהדרת לשיתופי פעולה עם בעלי מקצוע שונים (צלמים, מארגני חתונות וכו'), שיוכלו לכתוב בעבורכם טיפים ותכנים מקצועיים.

שיתופי פעולה עם חברות עסקים גדולות

אולמות אירועים אמנם מבוקשים יותר בשעות הערב, אבל כדי לייצר הכנסה גבוהה, כדאי להתחשב גם בשעות פעילות נוספות במהלך היום: כמו שעות הבוקר והצהריים. נסו לפנות אל חברות גדולות ולהציע להם לערוך כנסים, הרצאות והדרכות באולם שלכם, תוך שאתם מציעים להם הצעה אטרקטיבית ומשתלמת במיוחד. זו דרך נהדרת להגדיל את ההכנסה ולשווק את עצמכם בקרב חברות גדולות – ומי יודע, אולי עובדי החברה ימליצו עליכם לאנשים נוספים, או אפילו יבחרו באולם שלכם לאירוע הבא שלהם.

פנו לעיתונות הכתובה

למרות שנוכחות דיגיטלית היא חשובה ומשמעותית, גם העיתונות הכתובה עדיין חיה ובועטת. נסו לייצר שיתופי פעולה עם העיתונות הכתובה, לרבות מקומונים, והציעו להם כתבה אודות תכנון חתונה, או כל מידע מקצועי אחר שתוכלו לכתוב אודותיו. פרסום בצורה שכזאת עשוי להיות יעיל יותר ממודעה בעיתון, מאחר ואתם חולקים מידע מקצועי שיכול להיות לעזר ללא מעט אנשים בחברה.

 

יש לא מעט דרכים לקידום ושיווק העסק שלכם, כל שעליכם לעשות הוא לתכנן את אסטרטגיית השיווק, ולהתחיל ליישם אותה. בהצלחה!